Wilpattuu National park & Dambulla

2 augustus 2023 - Dambulla, Sri Lanka

Het mag worden gezegd: wij zijn echte bikkels…!!! Want gisterochtend 5.40 ging het wekkertje en dat op vakantie…

En niet voor niets; we hebben heel wat dieren gespot, zelfs het luipaard! Het zij vanaf een ietwat langere afstand dan gewenst, maar het was niet te missen! Super gaaf zo’n mooi dier… verder konden we de waterbuffel, de olifant, diverse tropische vogels, schattige hertjes en geen idee wat nog meer afvinken. Geslaagde dag!!
17.45 waren we weer terug en dat stemde Phi bijzonder blij, want…. Weer WiFi! Dus alles kan weer beantwoord, bijgewerkt en geplaatst worden…

Vanochtend zijn we naar het volgende plekje vertrokken. Een rit van 120km, ben je zo denk je dan… maar hier is dat ietwat anders. De wegen zijn of erg slecht, of erg smal, of erg druk. Dus na ruim drie uur waren we ter plekke… een heerlijke plek met zwembad. Dus daar even bijgekomen en gechilled.

Einde van de middag besloten we om naar een rotstempel te gaan. Dit zouden we volgens insiders niet mogen missen. Goed, daar zijn de meningen binnen ons gezin ietwat verdeeld over…

Dat we überhaupt die tempel hebben gezien én weer veilig terug zijn gekomen, mag een wonder heten. Niet te doen onze chauffeur; inhalen voor bochten, inhalen met tegemoetkomend verkeer, inhalen 3 of 4 auto’s/tuk-tuk/brommer breed, als ze niet snel genoeg aan de kant gaan je ‘politielichten’ aanzetten en toeteren, continue toeteren…

Het is dus een hele beleving hier, alleen al de ritjes ergens naar toe 🤪