Ella & Yala National Park

9 augustus 2023 - Maharagama, Sri Lanka

Maandag was onze Ella dag; de zoon van het hotel bracht ons met tuk-tuk overal naar toe. We begonnen nog met kort treinritje over de oudste en prachtige (maar vooral toeristische) brug ‘The Nine Arch Bridge’ van Sri Lanka. Vervolgens heerlijke westerse lunch gehad ❤️❤️, dat viel goed in de smaak bij ons allemaal!! Op naar de watervallen, prachtig tot je in het water zit, stinken!!! Maar goed wel afgekoeld… en als laatste even schommelen, ziplinen en nog de little Adams Peak op hiken. Dat liep iets anders, want om 16.30 hadden ze geen zin meer, ziplinen zat er niet meer in. Dus balen, daar hadden kids super zin in. Maar niet getreurd we gaan gewoon dinsdagochtend nog even voor vertrek ☺️. Toen was het klaar voor die gastjes en er werd niet meer gehiked door hun, zij zijn alvast met tuk-tuk 1 naar het hotelletje gegaan en wij samen hebben ons niet laten kennen en zijn nog even half uurtje naar boven geklommen, en deze moeite werd weer dubbel en dwars beloond 🥰!!

Dinsdag begon de dag dus met ziplinen, dat viel prijs-kwaliteits-verhouding ietwat tegen… maar goed we hebben wel weer vinkje gezet. Het reisschema hadden we iets omgegooid ipv naar de kust vertrokken we naar Yala National Park… want we zijn nu zo dichtbij dussss toch nog wat dieren spotten is de hoop!

Om 14.00 reed het jeepje voor en we werden tijdens deze game drive dik beloond met olifanten op een meter afstand; wat ook blijkbaar bijzonder was is de mannetjes olifant en die we zagen, helaas niet het luipaard wat dichterbij kunnen bewonderen. Natuurlijk de dag afgesloten met gebakken rijst en Sri Lankese curries… waar we stiekem allemaal een beetje klaar mee raken 😱