Op naar Nevada... Las Vegas...

28 juli 2015 - Kingman, Arizona, Verenigde Staten

Zondag 26 juli - 's ochtends rustig aan opgestart want ja we wilden zo lang als mogelijk van de tent en camping genieten. Rond 10.00 vertrokken we en hebben we nog een aantal uren kunnen genieten van prachtige uitzichten, natuur en hagedisjes... Thijm de bioloog wordt weer tot leven gebracht! Misschien dat hij na de vakantie wel weer Freek wil worden ipv Formule 1 coureur .
Langs de Siërra Nevada reden we naar Bishop; 35 graden gaf de auto aan, maar in de verte zagen we nog sneeuw op de bergtoppen!
Even heerlijk bij het zwembad gezeten, met aan ene kant uitzicht op de bergketen en aan de andere kant uitzicht op Fa. Donkersgoed. Maar dat mag de pret niet drukken, wij waren blij met de verkwikkende verkoeling van dit badje...
We hebben de dag afgesloten bij een super leuk pizzariaatje, waar we heerlijk hebben gegeten!

Maandag 27 juli - De dag begon weer lekker vroeg, maar elk nadeel heeft een voordeel; daardoor al om 14.00 in Las Vegas! En wat ook wel leuk is om te vertellen, 's ochtends ontbeten bij NL bakker in Bishop 'Erik Schats Bakkerij' hoe leuk en vooral lekker!!! Maar goed al met al hadden we pas om 16.30 alle formaliteiten afgerond. Bij incheckbalie stond lange rij, logisch ook want met 4.000!!! kamers komen en gaan er ook wel een handjevol mensen...
We hebben er helaas voor moeten kiezen niet door Death Valley te gaan. Dit was zover om, we zouden dan zeker 2 uur extra moeten rijden en het was al zo'n lange rit... De kinderen waren na 4 uur het echt wel zat. Onderweg waren er niet zo heel veel sight seeing spots. Maar het was het rijden waard... Wat een indrukwekkend 'iets' is Las Vegas, echt ongelofelijk. Alles is hier zooooo over de top en dat x 5 (en nu hoor ik jullie denken jaja tis zeker weer op z'n Bakkers delen door 3... Maar zelfs Wilfred is het in deze helemaal met me eens dusss )
De tijd dat wij hier zijn is veel te kort om alles te zien, maar we hebben een goede indruk .
We begonnen ons avontuur in New York New York; Thijmen wilde graag in de achtbaan die om dit hotel heen racet. En Wilfred was de beroerdste niet om ook in te stappen. Maar bij het uitstappen was hij wel beroerd, en niet zo'n klein beetje! Thijm gaf geen kick en dit was wel echt de gaafste achtbaan ever vond ie! Met 105km per uur raast ie boven THE Strip. Phi mocht (gelukkig voor mij ) er nog niet in, daarom hebben wij een gokje gewaagd in de grijpmachinehal van het casino en met resultaat want na 11 pogingen hadden we Olaf gevangen, yoepieeeeeee!!!!!
En toen werd het donker... Onvoorstelbaar veel lichtjes, nog steeds bloedgeslagenheet (denk aan 40 graden, die 37 pas in NL was er nix bij!) en zoveel mensen!!!
Bijzonder om x gezien te hebben, maar dit allemaal is zo van de duvel. Dus gaan we ons strax weer naar rustiger oorden begeven en wel naar Williams in Arizona, kijk zo kom je nog eens ergens, met de bedoeling om vervolgens The Grand Canyon te gaan bewonderen.
Maar even wachten nog, er ligt nu nog klein popje naast me te snurken...