Jaaaaaaaaaaa eindelijk even WiFi

26 juli 2015 - Yosemite Valley, Verenigde Staten

(Vrijdag 24 juli) De Nederlandse biologische klok wil nog niet helemaal uit ons systeem, 4:00 wakker worden is nog steeds aan de orde, gelukkig was het bij Phi gister 2,5 uur later !
Thijm moest zoveel bijtanken nog, die werd om half 8 wakker...
Maar goed, zo heb je wat aan je dag, en we hebben nogal wat plannen voor deze dag...
Allereerst op naar San Frantastico, we hebben ons laten wijsmaken dat we zonder ontbijtje bij 'Mama's' de stad niet kunnen verlaten. Dus zo gezegd, zo niet gedaan... Want helaas hadden we en geen tijd maar al helemaal geen zin om in een rij met wachttijd van minimaal 45 minuten aan te sluiten.
Dus onze plannen maar gewijzigd en op naar Starbucks!
Vervolgens na dit verkwikkende ontbijtje weer op de hop-on-hop-off-bus gestapt en deze keer richting Golden Gate bridge. Wat een belevenis, super gaaf om dit zo te zien! Zeker aanrader, mochten jullie toevallig keer in de buurt zijn !!!
Ook kids genoten enorm van dit tripje!!
Daarna enthousiast in de auto op weg naar onze volgende bestemming Yosemite National Park...
Via de ca. 13km lange San Francisco/Oakland Bridge de stad uit op naar warmere oorden. Eenmaal in het park waren we blij dat we toch een GPS hadden geregeld, want beschrijving van de reisorganisatie klopte niet geheel ...
Uurtje later dan gepland door dit akkefietje kwamen we aan bij onze geriefelijke tent! Vooral Fred glom van trots in de wetenschap dat hij hier de komende twee nachten mag doorbrengen. Na bezoek aan de 'restrooms' (toiletgebouw voor de niet-Engelssprekende onder ons) was zijn eerstvolgende vraag... Tja jullie raden het al, dezelfde als toen we ooit eerder in tentje in Italië zaten... 'Is hier geen hotel in de buurt?!?!'
In dit geval blij dat we met 2 nachtjes weer naar volgende plek gaan hahah...
Kindertjes lagen 20.00 weer in dromenland en wij niet veel later !
Benieuwd naar morgen; kijken en beleven of park aan onze verwachtingen gaat voldoen!!!

En dat deed het; (het is nu zaterdag) wat een overweldigend mooie natuur hier!!! Zo bijzonder deze prachtige schepping...
Kids vooral genoten van het klauteren bij de waterval. Vervolgens onze ogen uitgekeken bij 'Glacier Point' een uitkijkpunt over de hele vallei, echt super mooi!
Merk ook al de gevolgen van hot dogs, donuts, Texas beef eten... Scheur ik gewoon uit m'n broek en niet zo'n klein beetje; gelukkig deed dit ongelukkige feit zich op terugreis voor dusssss morgen fruitdag
Nadat we weer at the campsite waren, zijn we ff lekker afgekoeld in zwembad hier. Nu is het half 8, kindertjes liggen weer uitgeteld in hun mandje, want ze hadden er al weer een goeie 13 uur opzitten.
Weer hier is overdag zo'n 27 graden, 's nachts 20 graden minder... Dus we kruipen strax lekker tegen elkaar aan, want onze winterpyjama's liggen in NL...
Morgen vertrekken we naar Bisshop, op weg naar Las Vegas, via Death Valley! Meningen zijn verdeeld over het verblijf op de camping, jullie zullen begrijpen dat Wilfred morgen 6.00 wakker is en niet kan wachten om koffers in de auto te gooien en met gierende banden dit verblijf te verlaten. Maar vooral Thijmen vindt het erg jammer om te gaan, want hij is helemaal gefocust op alle eventueel wilde beren, leeuwen, reeën, trulli's. Alleen de laatste 2 hebben we gespot vooralsnog, je struikelt hier over de eekhoorns heen, dus hij zou zich nog wel langer vermaakt hebben hier .
Ps op veler verzoek een foto ook van ons 2en vandaag!!