Panoramaroute

10 augustus 2019 - Graskop, Zuid-Afrika

Dag 5 - 9 augustus

Vanochtend lekker chill de dag begonnen... ons tegoed gedaan aan een overdadig ontbijt!

Vervolgens alle warme kleding & regenjassen bij elkaar geraapt om deze dag door te komen; want met 15 graden en regen was het niet al te best buiten.

Maar dat mocht de pret niet drukken!

Onze eerste stop was bij de Graskop Elevator. Was een leuk uitje, maar misschien was het restaurantje met WiFi, lekkere cappuccino en vanwege vrouwendag een champagne (om 11.00 🥴) nog wel het leukste daar.

Daarna togen we naar Pilgrimsrest het zogenaamde eerste goudzoekersstadje uit  om en nabij 1875... Geen enkele goudmijn gezien, maar wel veel irritante mensen die van alles aan je wilden slijten. Maar als echte toeristen betaamd, zijn we met Afrikaans (of Chinees 🤔) houtsnijwerk daar vandaan vertrokken.

Inmiddels reden we aan de zonnige kant van de Panorama Route en bij deze sight seeing daalden we af naar de Echo Caves met heuse staglamieten of hoe die dingen mogen heten. De kids hadden het daar met half uur wel bekeken, maar gids Lisa dacht daar anders over... gelukkig stootte Phi haar hoofd tegen zo’n uitsteeksel en konden we dit als smoes gebruiken om een sprintje te trekken naar de auto!

Het hoogtepunt van deze dag zou het uitzicht moeten worden op de Blyde River, maar helaas was daar vandaag helemaal geen uitzicht; alles aan die kant van de berg was gehuld in dikke mist...

Wel konden we nog stoppen bij Luck Potholes en hebben daar nog even heerlijk  over rotsen geklauterd, ook daar had Phileine wat minder geluk. En door een glijpartij met één voet in het water belandt. Gelukkig stond bij thuiskomst in het hotel de kachel lekker aan dus daar hangt haar schoen fijn te drogen.

Nu hopen op mooier weer morgen! In elk geval nu weer tijd om te slapen en nieuwe energie op te doen voor het programma van morgen!

1. Marije:
    10 augustus 2019
    wat ziet het er allemaal prachtig uit! Het is leuk om over jullie bijzondere ervaringen te lezen