Groene oase

15 augustus 2019 - Durban, Zuid-Afrika

Dag 10&11 - 14&15 augustus

Ons eerste deel van deze bijzondere reis zit er op. Morgen zeggen we het oosten gedag, leveren we onze Toyota Avancis in, die ons deze dagen 1500km vergezeld heeft en vliegen naar Kaapstad.

Nadat we gister allemaal, nou ja Wilfred het minst 🤔... een beetje een baal, irritatie dag hadden; niet goed geslapen, niet uitgeslapen, verveling, WiFi-ontwenning, dat soort toestanden... werd het ‘s avonds toch goedgemaakt door het nijlpaard dat we rustig grazend aantroffen terugrijdend naar ons hotelletje. Zo apart, bij ons lopen de katten en eenden over straat, maar hier dus de hippo’s...

‘s ochtends zijn we nog naar een park, voor Afrikaanse begrippen misschien, ‘in buurt’ geweest (er werd 25km aangegeven, maar waren er stiekem 60 🥴). En daar bleek wederom wat een verwende nesten we zijn, want het viel toch tegen met het ‘alleen maar’ spotten van giraffen, olifanten, zebra’s, wrattenzwijntjes en impala’s... dusssssss

Nu zitten we weer 220km verderop, in Durban. Het land is volledig getransformeerd van dor naar groen, van overal gaten in het asfalt naar strakke wegdekken, van veel vervallen huisjes en weinig wat betere naar meer betere woningen en minder krotten. We hebben  ons hier vanmiddag prima vermaakt in uShaka Seaworld. Vette glijbanen, dolfijnenshow en Thijm ‘gedoken’ bij de haaien, zelfs nog even pootje baden in de Indische Oceaan. Nu ligt Thijm van z’n oudejaarsavond te genieten in het bubbelbad hier in ons super de luxe hotelletje! Wat een verademing 🤭 na al die net niet hotelletjes of tentjes...

Wat zullen we strax slapen als echte prinsjes en prinsesjes...